måndag 3 september 2012

Låtar om identitet

Jag hade svårt att bestämma mig för EN låt som beskriver begreppet "identitet" eftersom dem flesta låtar visar skymtar som beskriver delar av identiteten. Många av låtarna jag valde mellan är av Florence + The Machine och det är även låten jag valde, detta för att hennes låtar oftast är ganska personliga.
Låten jag valde heter Heartlines, den handlar om att oavsett vem man är, var man kommer ifrån eller hur man än ser ut i både färg och form, så är man unik på insidan med vad man drömmer om och älskar. Man har en egen väg att följa och egna livslinjer i händerna som ger oss våra personligheter och identiteter.


1 kommentar:

  1. En egen väg att följa och egna livslinjer i händerna... fint uttryckt! Och en välvald låt till vår låtlista!

    SvaraRadera